D
I produktbladet står det:

”Dimmer 1–10V is used for relay breaking or for controlling third-party products with inputs for 0–10V or 1–10V, such as LED drivers and HF ballasts.”

Är det en inställning i appen för att ställa in pucken så den går från 0 till 10v istället för 1 till 10v?
 
  • Gilla
OldGun
  • Laddar…
Ja det vill jag minnas (y)
 
  • Gilla
Derbyboy
  • Laddar…

Bästa svaret

A
Det väljs när enheten läggs till i systemet. Det finns fyra val att välja mellan:
  • Reläfunktion belysning
  • Reläfunktion övrigt
  • 1-10V
  • 0-10V
Inte nödvändigtvis i den ordningen. Samma inställning går även att göra under "lastinställning" på redan inlagd enhet.
 
  • Gilla
Derbyboy
  • Laddar…
D
Sådär nu är den inkopplad.

jävligt smidigt måste jag säga.

en sak jag dock reagerade på var att reglaget, dimreglaget i appen alltså. Den gick liksom väldigt små steg i början.

ställde jag reglaget på 50 procent så gav den 2 v ut, 60 procent 3v och 70 procent 4v och 80 procent 5 volt, 85 procent 6 volt osv

vid 100 procent t gav den 10v

kan någon förklara hur det kommer sig?

vid 50 procent borde den ju ge 5v
 
D
Tack! Ska undersöka saken
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.