1 988 läst ·
5 svar
2k läst
5 svar
Plejd CTR-01
I produktbladet står det:
”Dimmer 1–10V is used for relay breaking or for controlling third-party products with inputs for 0–10V or 1–10V, such as LED drivers and HF ballasts.”
Är det en inställning i appen för att ställa in pucken så den går från 0 till 10v istället för 1 till 10v?
”Dimmer 1–10V is used for relay breaking or for controlling third-party products with inputs for 0–10V or 1–10V, such as LED drivers and HF ballasts.”
Är det en inställning i appen för att ställa in pucken så den går från 0 till 10v istället för 1 till 10v?
Elektroniktokig
· Västra Götaland
· 671 inlägg
Ja det vill jag minnas 
Bästa svaret
Det väljs när enheten läggs till i systemet. Det finns fyra val att välja mellan:
- Reläfunktion belysning
- Reläfunktion övrigt
- 1-10V
- 0-10V
Sådär nu är den inkopplad.
jävligt smidigt måste jag säga.
en sak jag dock reagerade på var att reglaget, dimreglaget i appen alltså. Den gick liksom väldigt små steg i början.
ställde jag reglaget på 50 procent så gav den 2 v ut, 60 procent 3v och 70 procent 4v och 80 procent 5 volt, 85 procent 6 volt osv
vid 100 procent t gav den 10v
kan någon förklara hur det kommer sig?
vid 50 procent borde den ju ge 5v
jävligt smidigt måste jag säga.
en sak jag dock reagerade på var att reglaget, dimreglaget i appen alltså. Den gick liksom väldigt små steg i början.
ställde jag reglaget på 50 procent så gav den 2 v ut, 60 procent 3v och 70 procent 4v och 80 procent 5 volt, 85 procent 6 volt osv
vid 100 procent t gav den 10v
kan någon förklara hur det kommer sig?
vid 50 procent borde den ju ge 5v
Klicka här för att svara