Mmmm - om jag sätter den vid knappen - absolut!

Sittställning
G Gallianoman skrev:
Mmmm - om jag sätter den vid knappen - absolut!
Har du inte mer förståelse än så bör du fråga någon annan som faktiskt vet vad dom kringliga saker i vägghålet faktiskt är för något. Men det fanns ett kopplingsschema där uppe dög inte det ?

Tillägg: det är samma koppling som ska göras oavsett om det är bakom knapp eller uttag, ha med någon som kan det om du absolut ska prova själv..

Lite oklart vilket syfte plejd-pucken ska ha eftersom du inte vill styra den med en strömbrytare. Är det bara tidsfunktionen du är ute efter?

Ja, det är ett uttag vid trädäcket där jag kopplar utegranen… hade varit schmutt att styra den med samma app (och inställningar) som utebelysningen…

Jag trodde vi kopplat den mot en brytare - men mindes fel…

Ett år gammal sommarstuga med plejd på spottar och utebelysning….

B Zlade skrev:
[länk]
Jag tycker mig förstå att det diskuterats på forumet i annan tråd - men 30 dagars leveranstid…. Och finns ingen annanstans…..

Du ska köpa en plejd ctr-01. Men hade jag varit du hade jag satt den inomhus (jag kanske har fel men jag förstod det på dig att uttaget var utomhus..)

Ja uttaget är på utsidan….

Ska jag följa eldragningen bakåt och sätta plejdpucken där?

G Gallianoman skrev:
Ja, det är ett uttag vid trädäcket där jag kopplar utegranen… hade varit schmutt att styra den med samma app (och inställningar) som utebelysningen…

Jag trodde vi kopplat den mot en brytare - men mindes fel…

Ett år gammal sommarstuga med plejd på spottar och utebelysning….
Men det är inga problem att sätta den bakom eluttaget och styra det endast i appen, så det är ju bara att köra på. Är dem dimbar belysning kör du dim-01, annars ctr-01

G Gallianoman skrev:
Ja uttaget är på utsidan….

Ska jag följa eldragningen bakåt och sätta plejdpucken där?
Jag hade gjort det iaf. Pucken är specad ned till -10°C utanför kopplingsdosa. Ibland kan det ju vara minus 15 tex...
Så jag hade följt ledningarna bakåt till första kopplingsdosa som är inomhus och kopplat på mig där. :)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.