En kanske väl enkel fråga men skall flytta en Plejd ctr-01 från ett vägguttag till ett annat vägguttag. Elektrikern installerade 11 plejd-enheter inkl. denna som jag skall flytta. Den var och skall/är bli kopplad som bilden (se bild). Skillnaden är dock att från den nya väggen kommer det 2 st blå + och 2 st svarta -. Jag antar att svart är desamma som brun.
Jag kopplar väl likadant men med dubbla kablar?
Vanligt Schneider vägguttag som via stickkontakter förser sovrumsbelysningen med av/på styrt av plejden.
Kan någon bekräfta att det ser rätt ut? Mobilen hittar inte enheten....

• Wiring diagram of a Plejd CTR-01 device connected to a double wall socket and a switch.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Spontant ser det korrekt ut. Det är en fördel att använda ex. wago-klämmor för att koppla ihop ledarna så att bara en ledare kopplas till varje plint på plejd:en.

Vad är problemet, funkar inte grejorna?
Mät så att du har 230 V mellan L och N på plejd:en.

• Gilla
avh67f
  • Laddar…
Hej och tack för svar,
Mobilen/plejd-systemet hittar inte pucken. Vet inte helt säkert hur man gör. Plejd ger ju inga manualer då detta är tänkt att skötas av elektriker.Kör enligt logiken. Men 230 V är det mellan L och N, även i uttaget.

Bästa svaret

Om du bara har flytta plejd-enheten så finns den väl kvar i ditt system?
Flytten blir ju bara som att strömmen till plejd:en bryts en korts stund och sedan återkommer. Inget ska behöva göras med app etc.
Kanske saknar vi mer info om dina grejor och vad som är gjort?

Du ska inte kunna mäta spänning mellan L och N på uttaget när plejd:en är inaktiverad och i från-läge.

• Gilla
Roger Fundin
  • Laddar…
Jag fär ström där.så uttaget fungerar som innan men vad jag än försöker får jag upp detta meddelande: Felmeddelande på skärmen: "Fel. Kunde inte ansluta till enheten." med alternativet att trycka på "OK".
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Kan man utgå från att enheten är trasig?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.