15 212 läst ·
9 svar
15k läst
9 svar
Plejd bakom eluttag
Hej,
Jag har en CTR-01 som jag vill koppla bakom ett eluttag, för att genom appen kunna slå på och av exempelvis lampor som är kopplade på eluttaget. Jag är väldig nybörjare på detta så jag efterfrågar hjälp med en skiss på vad jag kopplar in i vad på respektive ingång på CTR-01. Ingen brytare eller dimmer behövs. Endast att slå av och på strömmen(?) till uttaget.
Tack på förhand!
Jag har en CTR-01 som jag vill koppla bakom ett eluttag, för att genom appen kunna slå på och av exempelvis lampor som är kopplade på eluttaget. Jag är väldig nybörjare på detta så jag efterfrågar hjälp med en skiss på vad jag kopplar in i vad på respektive ingång på CTR-01. Ingen brytare eller dimmer behövs. Endast att slå av och på strömmen(?) till uttaget.
Tack på förhand!
Jag tittade igenom kopplingsschemat, men blev inte så klok. Fick känslan av att det innehöll massor av extra funktioner jag inte kommer använda mig av, då mitt case är väldigt enkelt. Var mest intresserad av om någon gjort detta innan och kunde dela med sig av hur de gjort, alternativ ”förenkla” det kopplingsschema som jag fått med.
Allvetare
· Västra Götalands
· 850 inlägg
Lägg upp en bild på ditt uttag så vi får se förutsättningarna, så kommer du få korrekta installationstips.
Klicka här för att svara