Ska bygga ett fritidshus och börjat titta på att använda plejd att styra belysningen. Har tänkt att göra det enkelt och styra enligt skiss. tänkte ha 230V till belysning förutom fönsterspots. Vill använda renova serien till brytare.
Vad föreslår ni för plejd produkter till installationerna? Ska ha hjälp med installation men tänkte att ni som installerat kan komma med lite idéer. Tack på förhand!
Vad föreslår ni för plejd produkter till installationerna? Ska ha hjälp med installation men tänkte att ni som installerat kan komma med lite idéer. Tack på förhand!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Elektroniktokig
· Västra Götaland
· 671 inlägg
Det verkar som om du försöker samla alla apparater till samma ställe, då hade jag satt krondimmer dim-02 för att komma ner i antal enheter, till detta hade satt kronbrytare.
I badrummen skulle jag satt samma Dim-02, en utgång till taket och en till spegeln.
Fönsterbelysningen skulle jag sätta på en Dim 01 eller 02 beroende på vart du tänkt att tända/släcka samt om du vill ha alla i samma grupp eller separat tändning på entrén (fönster skulle jag sätta i en grupp)
Utedelarna skulle jag sätta en ctr-01 eller en rel 02 lite beroende på hur du vill koppla lasten.. är belysningen dimbar så blir det ju en dimmer om det önskas
Som kronan på verket skulle jag integrera detta till tex Google Home för att kunna röststyra
I badrummen skulle jag satt samma Dim-02, en utgång till taket och en till spegeln.
Fönsterbelysningen skulle jag sätta på en Dim 01 eller 02 beroende på vart du tänkt att tända/släcka samt om du vill ha alla i samma grupp eller separat tändning på entrén (fönster skulle jag sätta i en grupp)
Utedelarna skulle jag sätta en ctr-01 eller en rel 02 lite beroende på hur du vill koppla lasten.. är belysningen dimbar så blir det ju en dimmer om det önskas
Som kronan på verket skulle jag integrera detta till tex Google Home för att kunna röststyra
Tack för tipset! Har kollat runt lite och det blir ungefär som du nämnde. Ska jämnfördelat och utvärdera.Henrik.woll skrev:
Det verkar som om du försöker samla alla apparater till samma ställe, då hade jag satt krondimmer dim-02 för att komma ner i antal enheter, till detta hade satt kronbrytare.
I badrummen skulle jag satt samma Dim-02, en utgång till taket och en till spegeln.
Fönsterbelysningen skulle jag sätta på en Dim 01 eller 02 beroende på vart du tänkt att tända/släcka samt om du vill ha alla i samma grupp eller separat tändning på entrén (fönster skulle jag sätta i en grupp)
Utedelarna skulle jag sätta en ctr-01 eller en rel 02 lite beroende på hur du vill koppla lasten.. är belysningen dimbar så blir det ju en dimmer om det önskas
Som kronan på verket skulle jag integrera detta till tex Google Home för att kunna röststyra
Klicka här för att svara