Ska bygga ett fritidshus och börjat titta på att använda plejd att styra belysningen. Har tänkt att göra det enkelt och styra enligt skiss. tänkte ha 230V till belysning förutom fönsterspots. Vill använda renova serien till brytare.
Vad föreslår ni för plejd produkter till installationerna? Ska ha hjälp med installation men tänkte att ni som installerat kan komma med lite idéer. Tack på förhand! Ritning av ett fritidshus med markerade belysningsinstallationer och Plejd styrenheter enligt föreslagen skiss.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Ska du ha uttag vid fönster? Sätt isåfall uttag där ena brunnen är styrd av en CTR-01 via Astro så du har möjlighet att sätta fönsterlampor på fönsterbänk.
 
Det verkar som om du försöker samla alla apparater till samma ställe, då hade jag satt krondimmer dim-02 för att komma ner i antal enheter, till detta hade satt kronbrytare.

I badrummen skulle jag satt samma Dim-02, en utgång till taket och en till spegeln.

Fönsterbelysningen skulle jag sätta på en Dim 01 eller 02 beroende på vart du tänkt att tända/släcka samt om du vill ha alla i samma grupp eller separat tändning på entrén (fönster skulle jag sätta i en grupp)

Utedelarna skulle jag sätta en ctr-01 eller en rel 02 lite beroende på hur du vill koppla lasten.. är belysningen dimbar så blir det ju en dimmer om det önskas

Som kronan på verket skulle jag integrera detta till tex Google Home för att kunna röststyra
 
Henrik.woll Henrik.woll skrev:
Det verkar som om du försöker samla alla apparater till samma ställe, då hade jag satt krondimmer dim-02 för att komma ner i antal enheter, till detta hade satt kronbrytare.

I badrummen skulle jag satt samma Dim-02, en utgång till taket och en till spegeln.

Fönsterbelysningen skulle jag sätta på en Dim 01 eller 02 beroende på vart du tänkt att tända/släcka samt om du vill ha alla i samma grupp eller separat tändning på entrén (fönster skulle jag sätta i en grupp)

Utedelarna skulle jag sätta en ctr-01 eller en rel 02 lite beroende på hur du vill koppla lasten.. är belysningen dimbar så blir det ju en dimmer om det önskas

Som kronan på verket skulle jag integrera detta till tex Google Home för att kunna röststyra
Tack för tipset! Har kollat runt lite och det blir ungefär som du nämnde. Ska jämnfördelat och utvärdera.
 
  • Gilla
Henrik.woll
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.