6 622 läst ·
37 svar
7k läst
37 svar
Plejd + 4 brytare...
Hmm... Låter otroligt smart. Det är ett lantställe så skulle vilja ha möjligheten att stänga av vissa perioder. Men det kanske går att konfigurera i appen?P pathal skrev:
Har aldrig satt en brytare till ytterbelysning åt någon kund. Plejd sköter allt själv. Ja absolut kan du stänga av det vissa perioder om du nu vill det. Annars är det väl bara bra om det sköter sig själv ur ”se ut som någon är hemma”-synpunkt.G Gasken skrev:
Ja, med 4 stycken brytare så behöver nog alla vara återfjädrande när man ska ge plejden en signal att tända/släcka.G Gasken skrev:
Har aldrig testat vad som händer med så många brytare utan att någon är återfjädrande. Har själv en plejd hemma som går på astrour och som har en brytare kopplad till sig, om jag slår på via brytaren när astrouret har tänt armaturen så släcks den dock. Men jag kan tända vanligt på brytaren när astrouret inte tänt armaturen
Testa inte. För det blir fel. Det måste vara återfjädrande. Men som sagt. Själv hade jag skitigt i brytare till ytterbelysning helt. Bara en (eller flera) knapp(ar) förmycket som ungarna går och trycker på så lyser eländet på dagen istället.G GoGetLost skrev:Ja, med 4 stycken brytare så behöver nog alla vara återfjädrande när man ska ge plejden en signal att tända/släcka.
Har aldrig testat vad som händer med så många brytare utan att någon är återfjädrande. Har själv en plejd hemma som går på astrour och som har en brytare kopplad till sig, om jag slår på via brytaren när astrouret har tänt armaturen så släcks den dock. Men jag kan tända vanligt på brytaren när astrouret inte tänt armaturen
Varför citerar du mig? Mitt svar var inte till digP pathal skrev:
Om man nu testar så lär det inte hända nånting ändå
Ok, tack! Om det nu funkar med astrofunktionen så känns det ju som man kan skippa brytare heltG GoGetLost skrev:Ja, med 4 stycken brytare så behöver nog alla vara återfjädrande när man ska ge plejden en signal att tända/släcka.
Hörni! Tack båda för ert engagemang. Mycket bra input! Vi kör på astrofunktionen och skippar brytare. Skönt. Gissar att man installerar pucken direkt i elcentralen då?P pathal skrev:
Och jag kan nu ha Plejd-kurs med min elektriker till helgen
Det enklaste är att sätta plejden i kopplingsdosan taket och sen dra alla knapparna till takdosan. Sen bara koppla ihop alla tändtrådarna med en wago och sen in på switch porten.
tänk att varje strömbrytare kopplas som en enkel knapp så slipper du trappkopplingar och annat jobbigt.
tänk att varje strömbrytare kopplas som en enkel knapp så slipper du trappkopplingar och annat jobbigt.
G Gasken skrev:Ok, tack! Om det nu funkar med astrofunktionen så känns det ju som man kan skippa brytare helt
Hörni! Tack båda för ert engagemang. Mycket bra input! Vi kör på astrofunktionen och skippar brytare. Skönt. Gissar att man installerar pucken direkt i elcentralen då?
Och jag kan nu ha Plejd-kurs med min elektriker till helgen![]()
Jag personligen hade nog satt 1 brytare och en plejd på astrofunktion. Ifall om någon behöver tända nån gång som inte har mobil eller i andra situationer.