Det skulle vara enklast att ansluta alla rör på toppen av tanken...Hur stor nackdel är det med t.ex returen på toppen av tanken, med ett rör som går till botten?
Var har atmos pannorna anslutningarna förresten? Tänkte köpa en dc32gs
Vid lågt värmeuttag så värms returen via röret så det blir nästan samma temp i botten som i toppen, Jag har det så (borö std.shunt) o det är ingen höjdare då man inte får nån skiktning vid uttag vilket jag tycker är viktigare än vid laddning specielt om man laddar hela tanken varje gång då har det ingen betydelse eftersom vattnet bara värms en extra gång då det passerar pannan...
FÖRSÖK få till en anslutning i botten för returen...
Det skulle vara enklast att ansluta alla rör på toppen av tanken...Hur stor nackdel är det med t.ex returen på toppen av tanken, med ett rör som går till botten?
Är det inte viktigt också att vattnet skall kunna självcirkulera genom pannan vid t.ex. strömavbrott?
Den möjligheten försvinner väl om man kopplar på det sättet.