Vi provlägger just nu plattor på ett område där soptunnor ska förvaras och tas upp till gatan för hämtning. Problemet är att vi bor i en sluttning. Där den vänstra raden går upp är sluttningen inga problem. Högra raden har ona mark. Men hur löser man bäst marken mellan dessa rader? Där sluttar ju marken ner mot den högre raden. Har ni klocka idéer på hur man lägger plattor där? Hur stoppar jag enklast och snyggast underlaget från att röra sig med lutningen?

• IMG_6584.jpeg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • IMG_6581.jpeg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Bäst vore att ställa soptunnor i gatans höjd. Och en trappa upp.

Ja! Det är dock tyvärr inte möjligt i nuläget..

Frerider
E Elinsundis95 skrev:
Vi provlägger just nu plattor på ett område där soptunnor ska förvaras och tas upp till gatan för hämtning. Problemet är att vi bor i en sluttning. Där den vänstra raden går upp är sluttningen inga problem. Högra raden har ona mark. Men hur löser man bäst marken mellan dessa rader? Där sluttar ju marken ner mot den högre raden. Har ni klocka idéer på hur man lägger plattor där? Hur stoppar jag enklast och snyggast underlaget från att röra sig med lutningen?
Om det ska läggas i lutning så tänker jag att du behöver gräva ur lite för att få bergskrossmassor under och lite packat, för lägger du betongplattorna direkt i jorden så kommer de att sätta sig mycket samt bli bevuxna med all slags gräs och ogräs så det blir mycket jobb att hålla rent.

Lägger ni smågatsten så kan man forma den ganska fritt efter underlaget. Eller packa stenmjöl istället för plattor.
Å andra sidan, ska man göra ordentligt så kanske ni borde ta ett omtag på hela platsen. Kanske gjuta en stödmur mellan rampen och den plana ytan till höger.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.