Jag hyr en lägenhet i ett nybyggt flerfamiljshus. Märkte att grannen på samma våningsplan 0 (där två sutteränglägenheter finns) har målad betong i sitt tak. Blev fundersam då jag har ett innertak med vita plattor. Tog bort en platta och därunder är det rå betong och metallbjälke. Vet nån om det är brukligt att bygga så i en bostad. Det luktar starkt i lägenheten, nåt kemiskt. Tacksam för funderingar om detta.