Jag hyr en lägenhet i ett nybyggt flerfamiljshus. Märkte att grannen på samma våningsplan 0 (där två sutteränglägenheter finns) har målad betong i sitt tak. Blev fundersam då jag har ett innertak med vita plattor. Tog bort en platta och därunder är det rå betong och metallbjälke. Vet nån om det är brukligt att bygga så i en bostad. Det luktar starkt i lägenheten, nåt kemiskt. Tacksam för funderingar om detta.
 
  • Undersida av en vit takplatta lyft för att visa rå betong och metallbjälkar ovanför.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det är ett nedpendlat undertak. Väldigt vanligt i kontorslokaler men mig veterligen betydligt mindre vanligt i lägenheter.

Lukten bör inte ha något med ditt tak att göra.
 
  • Gilla
Chris Ma
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.