Hej,

Har talat med två lokala plattläggare om vad man skall ha mot grunden runt huset.

Den ena säger singel eller sjösten + en smalare sten utanför. Det är enligt honom snyggare samt att regnvatten inte skvätter upp på den vita putsen från sjöstenen.

Den andra säger endast plattor då det är oundvikligt med ogräs bland sjöstenen. Är bara plattan ren så spelar det ingen roll om det skvätter.

Personligen hatar jag att rensa ogräs så jag lutar åt endast plattor. Att det skvätter på putsen.....nja tror inte riktigt på det. Blir dessutom något billigare.

Ni som har det ena eller det andra. Synpunkter och kommentarer tack!!

Mvh Modewski

Ogräset hittar alltid dit förr eller senare tyvärr.

Tycker du ska välja det du vill ha och anser snyggast. Skvättet är nog det minsta problemet om du inte har noll överhäng eller läkande stuprännor.

Plast plus singel är bra mot ondskan (ogräset) har jag inbillat mig, sen hur bra det är mot grunden kan jag inte svara på men se isf till att det lutar lite från huset (vilket det alltid skall göra ändå).

Personligen gillar jag singel runt själva huset och tänkte ha det när jag dränerar som översta lager med någon form av duk/plast under så man slipper gräset efter husväggen.

regnet kommer inte bara rakt ner utan även ifrån sidan
om jag var dej skulle jag välja singel.
det finns många olika sorter av krossat och natur .
med plattor blir alltid ogräs i fogarna med tiden

J
Ogräs kan man döda med salt om man inte bryr sig om några andra växter i närheten men om jag skulle välja så är singel klart bättre.

Man slipper skvätt på fasaden och dräneringen fungerar bättre.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.