Det måste varit klåpare som gjort detta!
Ytan som kantelementen står på måste vara i exakt nivå runt om innan man sätter kantelemeten och till det använder man en roterande laser

L Leif i Skåne skrev:
Det måste varit klåpare som gjort detta!
Ytan som kantelementen står på måste vara i exakt nivå runt om innan man sätter kantelemeten och till det använder man en roterande laser
Kan inte svara för det, men han verkar inte ha lagt ner sin själ i min platta i alla fall. Vi gjorde grävarbetet själva och fyllde på med makadam 8-16.. Vi jämnade av gruset så gott vi kunde innan och sedan skulle han justera och jämna av marken när han ”paddade” ytan.

Han hade sin rotationslaser som han mätte av med (mot en mätstav med platta i botten), men uppenbarligen verkar han inte ha varit ”millimeter-noggrann” med sin laser..

Jag har inte betalat fakturan än, så jag hoppas det är till min fördel när det gäller att få dom intresserade att åtgärda eller lösa det som blivit fel?! Eller kan de kräva betalning på förfallo, trots att vi uppenbarligen hittat och påpekat felaktigheter i arbetet?

Har mailat dem och sagt att vi vill ha det åtgärdat eller ”avtalat om åtgärd” innan betalning.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.