Hur lyckas man forma en platta så ofantligt fel? Måste varit fel på ritningen.
Dom kantelement som jag tidigare använt mig av mäter 1,2m, vilket skulle bli 3x6st hela element. Dom har alltså kapat bort 13cm i onödan.

Det visade sig att entreprenören utgick från att jag skulle bygga ett Fiskarhedenvillangarage med yttermått 3,6 x 9,6m. I så fall skulle plattan ha de mått som den har. Beställningen var dock en PLATTA med måtten 3,6 x 9,6m. Något dålig kommunikation från båda håll kan man konstatera så här i efterhand.

Har bestämt mig för att helt enkelt kapa lite på ett par väggelement, och ha syllen 25 mm hängande så som det var tänkt. Jag har ingen lust att hålla på och putsa plattan, dessutom ska jag börja bygga om en vecka och vill mest ha allting redo. Tråkigt att förlora en dryg decimeter på garagets innermått bara.

Hemmakatten
Vår carport för två bilar blev, pga entreprenörens fel, 10 cm mindre bred. Vi accepterade läget och tyckte att 10 cm är väl inte så mycket. Idag önskar vi att vi hade haft de extra 10 centimetrarna men det är ingenting att gå och gräma sig för. Så håller med dig - gilla läget är det som gäller.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.