Hej

Idag har jag bilat bort en del av klacken som oljetanken stog på. Själva klacken gick relativt lätt att få bort men den grovgjutna plattan som är under är så hård att bilmaskinen inte rår på den. Jag behöver bara ha bort ca 1 cm (på höjden) till av kakan för att kunna spackla till golvet så att det blir i nivå med resten.Är det någon som provat biltema och julas diamantslipskivor. Det kanske är bättre att slipa ner det sista än att försöka sig på att bila bort det. Plattan verkar f.ö ha en lite för mig märklig konstruktion.Jag gick igenom på ett ställe och tänkte det här var inte mycket till platta men det verkar bara vara den övredelen jag gick igenom . Det var lite sand under och sen såg jag lite armering och ännu mer betong....
Hur tjock brukar en källarplatta var i en kåk byggd 67. Huset är ett souteränghus.Det är från början tänkt att man ska bo i "källaren".
Fredrik

Vad har Du för bilmaskin? jag har bilat bort en hel del betongplatta i vårt hus och aldrig haft såna problem. Men jag hyrde mina grejor på Cramo, det är inte så att Du köpt bilmaskinen på Biltema?

I alla rum på såväl bostadsvåning som källarvåning som jag bilat upp har det sett ut precis som Du beskriver. Först ett lager betong, sen sand/grus/singel, sen betong igen. Första kakan har varit 8-10 cm den undre har varit ca 20 cm samt varit betydligt hårdare och jobbigare att ta sig igenom. Men med en hyrd Hilti har det varit fullt möjligt att göra.

Hej
Jo då det är en Hilti hyrd på Cramo.Den näst största dom har.
Fredrik

Går du på direkt på en plan yta eller hur "angriper" du plattan?

Det var en klack på 5 cm som oljetanken har stått på.Det sprack så fint och själva klackan försvann.Men det som var kvar är en halvplan yta som jag vill ha bort delar av för att spackla slät och sen belägga med klinkers.
Fredrik

Fredrik Å skrev:
Hej
Jo då det är en Hilti hyrd på Cramo.Den näst största dom har.
Fredrik
Synd, annars hade det varit lösningen :D

Den under plattan var som sagt rejält jobbig att ta sej igenom i bostadsvångingen när vi gjorde i ordning vårt badrum där i höstas men så omöjlig som Du beskriver var den inte.
Jag skulle åka tillbaka till Cramo och beskriva problemet, det finns ju en större maskin att prova ;)

Hej
Nu är det klart.Det slutade med biltemas diamantslipskiva,huggmejsel,hammare och bilmaskinen. Nu är det så pass jämt att jag kan spackla i groparna och lägga klinkers på det.
Fredrik

Vad skönt, brukar ju damma som f-n av slipen dock ;oP

Annars är det som Jan-Å säger....större godis!
Stod själv och slet med en Hilti TE74 som är en hyfsad bamsing från Hilti, hände inte ett skit hur jag än angrep betongplattan, då kom brosan (betongare) över med en bilningsmaskin model störst! (en sån där T formad pryl på 35kg), 20 minuter senare var hela golvet pulveriserat ;o)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.