Ska gjuta en platta till förrådsdelen på carporten, måttet är ca 3,3 m x 2,4 m.
Ska jag använda kant- och ytterhörnelement eller ska jag bygga en gjutform av trä?
Hur "djup" behöver plattan vara? Räcker det med 200 mm?
 
Jag skulle definitvt göra det som en isolerad platta iom att det är duktigt svårt att ångra sig senare och kallförråd brukar "växa upp" till varmförråd för eller senare.

För det så är det enklast med kantelement 200mm isolering under plattan och en 100 mm platta. Detta ger då 300 mm höga kantelement och 20 cm tjock betong i voten och som sagt 10 cm över resten av plattan
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.