Hade bestämmt mig för att lägga fantompannor, dels för viktens skull och för att dom är lätta att kapa och skära till med en nibbel. Men så fick jag syn på platta takpannor och sånna vill jag gärna ha!

Men det bästa skulle vara om dom fanns i plåt! Någon som har sett/hört tals om detta?
 
Har ej sett dessa i plåt tyvärr.....
 
Det var något nytt. Personligen tror jag det blir svårt/komplicerat att göra en sådan panna i plåt, dels för tätheten men framför allt att få den hållbar att gå på. Plåten skulle i det läget behöva vara ganska tjock om den skall hålla att gå på, speciellt om den dessutom ligger på bärläkt, finns ingen direkta profiler som stagar upp. Fantomenpannan är redan den ett gränsfall där man får tänka sig för var man sätter ner foten. Sedan måste en panna av detta slag förankras för att ligga kvar, men, samtidigt skall det vara rent från skruvskallar. Svår ekvation.
 
JanneL skrev:
Det var något nytt. Personligen tror jag det blir svårt/komplicerat att göra en sådan panna i plåt, dels för tätheten men framför allt att få den hållbar att gå på. Plåten skulle i det läget behöva vara ganska tjock om den skall hålla att gå på, speciellt om den dessutom ligger på bärläkt, finns ingen direkta profiler som stagar upp. Fantomenpannan är redan den ett gränsfall där man får tänka sig för var man sätter ner foten. Sedan måste en panna av detta slag förankras för att ligga kvar, men, samtidigt skall det vara rent från skruvskallar. Svår ekvation.
Det har ju iofs inte hindrat Byggmax från att göra Fantompannan :D Går inte heller å gå på.....
 
Tydligen kan man inte gå på Benders Carisma heller.......
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.