2 939 läst ·
2 svar
3k läst
2 svar
Platta eller Leca-grund för förråd - kan inte bestämma mig....
Vill få upp ett förråd som skall stå små-uppvärmt på vintern 3 x 4.5 m relativt fort.
Tänkte först en grund av enkel sula med lecablock upp till mark-nivå och reglar eller flytande golv med lite isolering
Men sen tänker jag kanske är det bättre att satsa på platta via enkla kantelement då det är lätt för en betongbil att komma till ( inga slangar behövs...)
Men med platta måste jag fixa dränering gissar jag leta fram dagvatten-brun och gräva upp mera i trädgård, få fram någon som fixar betong så här i semestertider...
Funderingar
Så vad gör man bäst & mest idag ? - Platta eller leca/torpar grund ?
Kan man skippa dräneringen ( 30 cm makadam fixar det kanske ? )
Tänkte först en grund av enkel sula med lecablock upp till mark-nivå och reglar eller flytande golv med lite isolering
Men sen tänker jag kanske är det bättre att satsa på platta via enkla kantelement då det är lätt för en betongbil att komma till ( inga slangar behövs...)
Men med platta måste jag fixa dränering gissar jag leta fram dagvatten-brun och gräva upp mera i trädgård, få fram någon som fixar betong så här i semestertider...
Funderingar
Så vad gör man bäst & mest idag ? - Platta eller leca/torpar grund ?
Kan man skippa dräneringen ( 30 cm makadam fixar det kanske ? )
Om du kan skippa dränering borde du bäst själv kunna bedöma om du haft fastigheten ett tag. Dränering går ju dessutom att fixa i efterhand.
Platta är bättre alla dagar i veckan förutom den dag du vill flytta boden
Platta är bättre alla dagar i veckan förutom den dag du vill flytta boden
Tack
För dränering
Tänkte - kan man lägga ner rören med rätt lutning till punkt och om det behövs ansluta sen ? Eller blir det sämre med rör som ligger "o-anslutna" så att säga..
För dränering
Tänkte - kan man lägga ner rören med rätt lutning till punkt och om det behövs ansluta sen ? Eller blir det sämre med rör som ligger "o-anslutna" så att säga..
Klicka här för att svara