Tjenare,
Jag har ett platt lamputtag i ett rum, eller i varje fall tror jag det är det. Det är kopplat till brytare och sitter vid taklisten. Det syns att det varit en kabel dragen längs taket från den till mitten av rummet. Det har tre hål för stift, men endast noll och fas är framdraget (till de två yttre stiften). Det är märkt Eljo, och lägenheten har renoverats på 70-talet och 80-talets början.
Hur hittar jag en stickpropp för detta, och vad heter det så jag vet vad jag ska fråga/google efter?
Tack på förhand för hjälp!
Jag har ett platt lamputtag i ett rum, eller i varje fall tror jag det är det. Det är kopplat till brytare och sitter vid taklisten. Det syns att det varit en kabel dragen längs taket från den till mitten av rummet. Det har tre hål för stift, men endast noll och fas är framdraget (till de två yttre stiften). Det är märkt Eljo, och lägenheten har renoverats på 70-talet och 80-talets början.
Hur hittar jag en stickpropp för detta, och vad heter det så jag vet vad jag ska fråga/google efter?
Tack på förhand för hjälp!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
De där propparna finns inte längre, har man en jädra tur kan man hitta en på loppis eller i gömmorna hos någon elfirma som funnits tillräckligt länge. Byt uttag är mitt tips.
Medlem
· kronoberg
· 1 528 inlägg
Har för mig jag läste en liknande tråd för ett tag sedan. Enklast är somsagt att byta ut mot dagens lamputtag istället.
Klicka här för att svara