Har tre stycken EljoTrend uttag som sitter i en ram. Det ena uttaget är ett antennuttag. Vill nu byta ut det mot ett nytt antennuttag som utöver de normala TV/Radio-kontakterna även har dubbla SAT-kontakter, i stil med detta.
Har inte hittat nån centrumplatta i Trend Serien som passar. Finns eller är det bara till att börja borra ur en blindplatta?
Har inte hittat nån centrumplatta i Trend Serien som passar. Finns eller är det bara till att börja borra ur en blindplatta?
byggarätt skrev:
??????
Koax är en kabel man kopplar till t.ex antennuttag.... Vad menar du???:x
Sen fiber till parabol, visst det går men du hittar ingen mottagare med fiberingång
så varför fiber??, finns idag ingen anledningen till fiber hemma bara in till första
avtappning
Men till TS så har inte heller jag sett något lock passande trend, kör du CanalDigital?
då kommer de med en ny inspelningsbar mottagare efter sommaren som klarar SatCr
då behövs bare en kontakt men nytt lnb
Finns inte.. Är bara att köpa en vanlig Eljo centrupplatta E:1830757Saxpy skrev:Har tre stycken EljoTrend uttag som sitter i en ram. Det ena uttaget är ett antennuttag. Vill nu byta ut det mot ett nytt antennuttag som utöver de normala TV/Radio-kontakterna även har dubbla SAT-kontakter, i stil med detta.

Och hoppas att centrumskruven passar, sen är det bara att borra ut hål för sat-kontakterna där uppe.
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 5 288 inlägg
Pace 855 klarar Sat-CR, så det skulle gå att byta till ett sådant LNB. Dom är visserligen svindyra, men...
Triax har sådana uttag med lös centrumplatta, men jag vet inte om den passar i en eljo-ram.
Triax har sådana uttag med lös centrumplatta, men jag vet inte om den passar i en eljo-ram.
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 5 288 inlägg
Japp
Renoverare
· Gävleborg
· 8 215 inlägg
Inte så ofta att man har med sig skoputs i verktygslådan dock! (men Patrik kanske alltid har nyputsade arbetsskor och kan gnugga av från dom
)
...Annars funkar det ganska bra med vanlig tusch eller blyerts också. Med tusch måste man dock vara snabbare att trycka mot för att det ska hinna bli märke innan färgen torkar
...Annars funkar det ganska bra med vanlig tusch eller blyerts också. Med tusch måste man dock vara snabbare att trycka mot för att det ska hinna bli märke innan färgen torkar
Renoverare
· Gävleborg
· 8 215 inlägg
Nu tänkte väl inte jag så mycket på just skoputsen kanske.... 
//Patrik
//Patrik
Klicka här för att svara