Langbein
Ser en här som satt plåt över ändträet på staketstolparna vid gatan, bör man skydda så ovanpå altanen också?
 
Det är alltid bra att skydda ändträet.
 
På min före detta altan (som är riven nu för utbyggnaden) var det en överliggare på altanräcket och därmed inget ändträ i dagen.

Annars håller jag med MathiaS
 
nån som vet vart man hittar såna som passar på 95 stolpar?

hittat för 70 på bauhaus... :-/
 
nån som vet vart man hittar såna som passar på 95 stolpar?

hittat för 70 på bauhaus...
Såg att Coop hade såna förra sommaren i alla fall. Värt att kolla ;)
 
TiGGrE:
Jula har, stolphatt art nr 316-047
söker du på nätet får du välja storlek på art nr 316-046
 
Langbein
Takläckan vi hade verkar ha upphört och plåtis kanske får vänta, så vi fixar själva som är roligare när det finns tid.

Överliggare får man väl se om det kan bli snyggt, kan bli lite säkrare också för barnet.
Man ser att dom doppat ändräet extra mkt så det är mörkare grönt, resten har lätt grön nyans.
Men hemmasågat, obehandlat och lodrätt ändträ får man ju lägga på extra olja själv, klarlack täcker extra men spricker visst, finns det något bättre?
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.