Skall bygga ett duschhörn där jag nu funderar på att ha 45 cm höga vägar runt om så att det blir en slags pool.

fråga 1: räcker det med tätskiktet eller behövs det grövre don om det skall fyllas med vatten.

2: om jag använder lecablock måste de armeras i hörnen för att inte rämna när man vattenfyller.

3: vill ju inte ha golvbrunn i karet utan vill ju ha en propp istället.
måste man ha golvbrunn i badrummet?

Fein skrev:
Skall bygga ett duschhörn där jag nu funderar på att ha 45 cm höga vägar runt om så att det blir en slags pool.

fråga 1: räcker det med tätskiktet eller behövs det grövre don om det skall fyllas med vatten.

2: om jag använder lecablock måste de armeras i hörnen för att inte rämna när man vattenfyller.

3: vill ju inte ha golvbrunn i karet utan vill ju ha en propp istället.
måste man ha golvbrunn i badrummet?
Jag funderar på exakt samma sak, d.v.s. ett badkar i lecablock, det är lätt att forma och kan bli skitsnyggt, men jag funderar på att klä det i träribbor, på samma sätt som man bygger en kajak och sedan glasfiber på det. Men det låter som ett evighetsprojekt så jag får väl se. Men iallafall så är jag intresserad av samma svar som du.

Lecablocken hade jag armerat, ingen större kostnad eller svårighet och det blir bättre/stabilare.

Kan man inte bara putsa lecan och på med ett tätskikt och sedan klinka eller lägga mosaik? Borde väl hålla som ett badkar? Eller?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.