161 759 läst ·
526 svar
162k läst
526 svar
Platsbyggda verktygshurtsar, inspired by Daniel_N
Ett fräsbord behöver inte vara speciellt avancerat, jag har ibland när jag gästsnickrat hos nån kompis bankat ihop nåt i stil med detta http://www.startwoodworking.com/post/how-build-simple-router-table, tar väl en halvtimme. Skruva 2 stående reglar under skivan så den inte riskerar att böjas ner.
Edit...och borra ett hål till dammsugarslangen i överliggarplattan..
Redigerat:
Det har jag också faktisktOla C skrev:Ett fräsbord behöver inte vara speciellt avancerat, jag har ibland när jag gästsnickrat hos nån kompis bankat ihop nåt i stil med detta [länk], tar väl en halvtimme. Skruva 2 stående reglar under skivan så den inte riskerar att böjas ner.
Då är alla 36 fonter frästa, puuuuu, då är det bara att sätta igång och sanera garaget på mdf damm
Jag ska nog inte kontakta Bosch ännu
behöver utvecklas lite till, problemet att fräsa fingergrepp är att stålet skjuter iväg dammet just i fingergreppet, svårt att få till damm upptagningen där
Cyclonen får alla fall tag i lite damm
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag ska nog inte kontakta Bosch ännu
Logga in
Skapa konto
Cyclonen får alla fall tag i lite damm
Logga in
Skapa konto
Det här måste testas, jag har en fixed base till min fräs och har ett litet projekt där jag ska fräsa 15 mm breda spår i björkplywoodOla C skrev:Ett fräsbord behöver inte vara speciellt avancerat, jag har ibland när jag gästsnickrat hos nån kompis bankat ihop nåt i stil med detta [länk], tar väl en halvtimme. Skruva 2 stående reglar under skivan så den inte riskerar att böjas ner.
Redigerat:
Det där var mest ett förslag på ett quick and dirty fräsbord för att underlätta dagens arbete med resten av fingergreppen. Är det ingen panik (som jag antar det var idag, man vill ju alltid bli färdig när det börjar närma sig slutet på projektet) hade jag nog lagt lite mer tid på att bygga ett lite bättre fräsbord.
Ingen panik just nu, gick bra ändå idag, lite pill med att justera/spänna fast varje bit (hade ett par mallar som underlättade) varje bit fick genomgå tre fräs omgångar, blir mer och mer sugen på att skaffa en CMT 
Det tar lite längre tid nu när semestern är slut, sjuk en vecka- feber är inte att leka med=fosterställning 😉
Nu är det målning av fronterna som gäller: beskrivning
- slarvar med baksidan och hoppar över grundfärgen 😳 första strykning sker med täckfärg, torktid, sedan slipning och ytterligare en strykning med täckfärg, torktid, maskering.
- framsidan + sidor, först grundfärg, torktid, slipning, täckfärg (jag är här nu) torktid, slipning, montera fronterna, maskering, andra strykning med täckfärg, torktid, klart😀
- ingen lek att slipa i fingergreppet!😬
Sa jag att det är 36 fronter😉
Nu är det målning av fronterna som gäller: beskrivning
- slarvar med baksidan och hoppar över grundfärgen 😳 första strykning sker med täckfärg, torktid, sedan slipning och ytterligare en strykning med täckfärg, torktid, maskering.
- framsidan + sidor, först grundfärg, torktid, slipning, täckfärg (jag är här nu) torktid, slipning, montera fronterna, maskering, andra strykning med täckfärg, torktid, klart😀
- ingen lek att slipa i fingergreppet!😬
Sa jag att det är 36 fronter😉