Nästan synd att göra lådor av allihopa, högen längst åt höger är ju, redan i befintligt skick, ett väldigt hippt soffbord 😊

S
Då är det dax att börja såga till fronterna och så fick man användning av provfräsningen med fingergrepps stålet, glipan i höjdled blir 7mm

Delvis sågad skivfronter med 7mm glipa för fingergrepp monterade på en verkstadsbänk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

MDF-paneler fastklämda i arbetsbänk, förberedda för sågning med 7mm glipa för fingergrepp.
Skapa konto

• Gilla
iSnobben och 1 till
  • Laddar…
Det är nästan synd att sätta fronter på ditt bygge. Det är ju oerhört snyggt som det är med rött och björkplaywood tillsammans.
Personligen hade jag bara lackat björkplaywooden och haft det som det är :)

fast det är rätt trevligt om det damm som ändå blir inte hamnar i lådorna direkt....

MathiasS skrev:
fast det är rätt trevligt om det damm som ändå blir inte hamnar i lådorna direkt....
Jovisst är det så.....och tyvärr går ju inte praktiskt och vackert alltid ihop :)

S
i detta skede tycker jag att det ser lite halvfärdigt ut, plywood är riktigt snygg och hade absolut passat som front men då hade jag behövt ändra på låd designen för att få en "tät låda"

Riktigt imponerad av ditt fina bygge.Kan du inte prova att göra en front i björkplywood?

S
ceson skrev:
Riktigt imponerad av ditt fina bygge.Kan du inte prova att göra en front i björkplywood?
Åååååå vad jobbigt det blir ;) tänk om det skit snyggt :wow:

• Gilla
nanowire och 1 till
  • Laddar…
Jag föreslår ett lock på lådan som åker upp i framkant till helt öppet när man drar ut lådan.

S
MathiasS skrev:
Jag föreslår ett lock på lådan som åker upp i framkant till helt öppet när man drar ut lådan.
Hehehe, nej :) måste blir klar någon gång, så verktygen får en permanent plats :)

Det låter tokigt. Om du blir klar har du ju inget att använda verktygen till. Kör på!

• Gilla
bjoar564 och 1 till
  • Laddar…
S
Har ganska många hurts projekt kvar :)

S
Njaaaaaa, tyvärr så är björkplywooden bara 15 mm tjock, blir knappt något kvar efter fräsningen, själva fingergreppet är bara någon millimeter, kommer att gå sönder så småningom.

15 mm tjock björkplywood staplad i hyllor med synligt tunna fräsade fingeruttag.
Skapa konto

S
Då är alla fronter tillkapade (mdf) och fräsen är redo, jag hade problem med dammet när jag provfräste fingergreppet, får se om det i alla fall blir lite bättte nu :)

Överhandsfräs monterad med dammuppsamlingsrör redo att fräsa fingergrepp i MDF-fronter på arbetsbänk.
Skapa konto

Redigerat:
  • Gilla
trycklös och 14 till
  • Laddar…
Du får patentera den och sälja till Bosch... ;)

• Gilla
FredrikR och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.