162 904 läst ·
526 svar
163k läst
526 svar
Platsbyggda verktygshurtsar, inspired by Daniel_N
Det var extremt fnasigt! Skivan är helt säkert torr?
Jag gissar att felet är att stålet inte är vasst nog.m främst mkt mdf med samma stål? kanske men mindre troligt är att det är något knas med varvtal och matning också, testa dig fram.
En hårt spänd offerskiva funkar säkert men är segt och bökigt.
Fnaset är dock lätt att ta bort med p180 papper på en en kloss
Jag gissar att felet är att stålet inte är vasst nog.m främst mkt mdf med samma stål? kanske men mindre troligt är att det är något knas med varvtal och matning också, testa dig fram.
En hårt spänd offerskiva funkar säkert men är segt och bökigt.
Fnaset är dock lätt att ta bort med p180 papper på en en kloss
Hemma efter en sväng med husvagnen, ang fräsningen i plywooden så blev det bättre.
- när jag fräste i fiber riktningen.
- ökade matningshastigheten när jag fräste mot fiber riktningen.
Fiber riktningen på plywooden ligger omlott, när jag skrev fiber riktningen så är det på det översta skiktet
- när jag fräste i fiber riktningen.
- ökade matningshastigheten när jag fräste mot fiber riktningen.
Fiber riktningen på plywooden ligger omlott, när jag skrev fiber riktningen så är det på det översta skiktet
Nu finns det tio Björkplywoodskivor i garaget och jag har test fräst med fingergreppsstålet.
- Handöverfräs.
- Se Ola C inlägg 253.
- Otroligt svårt att "ställa in" fräsningen utan det blev x antal test bitar och när det blir skarpt läge så kommer jag att fräsa alla 36 fronter på engång.
- Damm! ett problem är att jag måste ha en stöd bit och detta gör att det blir ett mellanrum där mdf dammet kan smita iväg dammsugaren hinner inte med.
- Fräste i tre omgångar, började utifrån.
- Handöverfräs.
- Se Ola C inlägg 253.
- Otroligt svårt att "ställa in" fräsningen utan det blev x antal test bitar och när det blir skarpt läge så kommer jag att fräsa alla 36 fronter på engång.
- Damm! ett problem är att jag måste ha en stöd bit och detta gör att det blir ett mellanrum där mdf dammet kan smita iväg dammsugaren hinner inte med.
- Fräste i tre omgångar, började utifrån.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto