Har under en lång tid letat efter ett vitrinskåp med täckt nederdel som grå från tak till golv, men hittar inget.
Har sedan försökt pussla ihop olika delar och för att få bra bredd som synkar både med över och underskåp är oerhört svårt.
har därför bestämt mig för att platsbyggd helt eller till del.

har en vägg som är B 360 cm, 240 cm hög och max 42cm djup.
Önskar ha fördelningen på: nederdel ca 60-70 cm
Överdel resterande samt med minst 5 hyllplan i glas. Inget behov att ha spröjs bara ram runt är fullt ok.

Skulle vilja ha skjutdörrar i glasluckorna och även på nederskåpen om det går, men har börjat tappa hoppet om att kunna klara det själv.
Bor i Blekinge och hittar ingen vettig snickare som kan göra det i nutid eftersom de antingen saltar notan rejält för att de inte vill ha mitt lilla uppdrag eller så kommer de inte med några förslag till lösningar.

Någon som platsbyggd sitt/ sett hos annan, en vitrindel helst med skjutdörrar både upptill och nertill?

Kan man göra snygga skjutdörrar själv och i sådant fall vart köper man alla delar som ska till ?
Det kanske är enklare att göra en sådan inbyggd vitrinvägg med vanliga öppningsbara dörrar?

har ni biler och tips - dela med er så mycket ni kan JAG BEHÖVER HJÄLP

tack på förhand!

• Person i vardagsrum med mörkgrå väggar och imponerande inbyggda skåp med fiskbensmönstrade träpaneler.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Svart inbyggd barskåp med glasväggar och hyllor fulla av glas och spritflaskor, integrerat i ett vitt, ljust rum.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
BirgitS
Har du kollat sortimentet hos Bokhyllan i Stockholm?
https://www.bokhyllanab.se/vara-bokhyllor/tolstoj/
Vi har vägghängda vitrinskåp med skjutdörrar helt i glas och glashyllor från dem.

Skjutdörrar kan vara lite opraktiska om de ska användas mycket eftersom de samtidigt blockerar åtkomsten av andra hyllor och de är mer svårmanövrerade än vanliga dörrar.

Tack för svar.
Hm, förstår precis vad du menar med skjutdörrar och får ta mig en funderare.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.