Hallå, jag har ett funkis hus ifrån 1940. Han jag köpte huset av hade satt platonmatta och dränerat längs uppfarten vid husväggen och en vägg där jag går in men det visar sig att han bara satt den en halv meter ner och inte enda ner så nu när jag inrett i källaren och byggt en ny tvättstuga och hängt skåp på väggen så har jag upptäckt att det blivit fukt på väggen, att väggen varit fuktig och dragit till sig bakstyckena på skåpen och då blir där ingen luft bakom så det har blivit ytligt mögel och utanför har jag byggt ett trädäck så det blir inte så lätt att gräva till ny dränering och sätta platon där. Sedan väggen emellan den vid uppfarten och den jag beskrev precis ska det också sättas platon och dräneras. Jag tänkte imed han kört med platon innan så är det lika bra att fortsätta med det? Jag har 14 meter och sätta platonmatta och dränera, har ni några bra tips på någon bra platonmatta eller det går och köra med byggmax? Jag har inte tänkt bygga något rum man kommer vara dagligen nere i källaren funkar det då med platonmatta? Tack på förhand // Mattias

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.