Jag har precis satt in ett fönster i en eternitfasad. Nu är det dags för plåtvinklar och jag blev lite osäker på hur man ska tänka. Nedre fönsterblecket är ju inga problem. Men sidorna och ovanför? Min första tanke var att sätta Z-formade plåtar utanpå allt för att täcka sågningen på eterniten. Och foga/limma plåten. Blir det rätt och tätt? Schematisk illustration av fönsterinstallation i eternitfasad med plåt och fog detaljerad från ovan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Nytt fönster inmonterat i röd eternitfasad, osäkerhet kring installation av plåtvinklar runtom.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.