Närbild på hus med takpannor och vindskivor mot träd och grå himmel, möjlig felaktig montering upptill.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Våra snickare har lagt tak. Men, jag känner mig lite osäker på hur vindskivorna är monterade, ser ut som att de inte är monterade dikt an upptill.
Vad tycker ni?

Vore bra med en bild rakt framifrån på nock också, alltså kortsida på hus

Rödmålat hus med vita fönster och nybyggd veranda under konstruktion.
Skapa konto
Hej! Här kommer annan bild :)

Jag tycker det ser väldigt bra ut på de bilderna.

A AAEY skrev:
[bild] Våra snickare har lagt tak. Men, jag känner mig lite osäker på hur vindskivorna är monterade, ser ut som att de inte är monterade dikt an upptill.
Vad tycker ni?
Är det att plåten inte ligger helt mot vindskivan på ’plattsidan’ (markerat i blått) som du funderar över? Tror inte det är något problem i så fall - plåten ska väl huvudsakligen se till att vatten inte kan rinna in ovanifrån mellan vindskiva och sista tegelpannan. Hur det ser ut på sidan är mer en utseendefråga... Så tänker jag som glad amatör! :D

Tak med tegelpannor och en plåt som inte ligger helt an mot vindskivan, markerad med blått.
Skapa konto

A aekeberg skrev:
Är det att plåten inte ligger helt mot vindskivan på ’plattsidan’ (markerat i blått) som du funderar över? Tror inte det är något problem i så fall - plåten ska väl huvudsakligen se till att vatten inte kan rinna in ovanifrån mellan vindskiva och sista tegelpannan. Hur det ser ut på sidan är mer en utseendefråga... Så tänker jag som glad amatör! :D

[bild]
Exakt, det är ett litet mellanrum/ hålrum där du ringat in.... men, kanske inte är ngt problem ändå, utan mer utseende

kan vara så enkelt att sisat skruven högst upp är skruvad lite snett på vindskivan så den trycker ner gavelbeslaget på insidan , därav mellanrummer mellan dom två

• Gilla
AAEY
  • Laddar…
Det är väl en (1) plåt som är klippt och sedan vikts över så de hamnar omlott för att inte ha skarv mitt på nocken?

• Gilla
AAEY
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.