Joens skrev:
Låter väldigt väldigt kort livslängd.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
Jag har svårt och tro att det stämmer tycker det låter orimligt
 
Garantitiden är troligtvis 10 år.År 2005 la jag mitt garagetak med Ivarcem P9, plattorna ser fortfarande helt nylagda ut.153 plattor (ungefär lika i kvm) kostade då inkl nock, skruv, tätband och moms 20123:- med tanke på att det inte ska vara något undertak tycker jag att det var prisvärt.Har fungerat bra utan kondens på vinden och utan påväxt av alger eller mossa.
 
el camino skrev:
Har fått ett pris på fibercementskivor 200m2 inkl tätband och skruv 23900:- plus moms nockpannor och nockband ingår ej i detta pris.

Jag ser en fördel med att använda dessa skivor nämligen att man kan byta en och en och göra paus för dåligt väder.
Hur är hållbarheten har läst ca 10år stämmer det verkligen?
Vilket märke och ÅF?
 
corre skrev:
Vilket märke och ÅF?
Jag mejlade opticolor
 
Jag var på Hornbach och de hade sådan fiberplatta till salu för 99 kr/st. Tyckte det var ett bra pris. Glömde kolla storleken...
 
Fick ett pris på min byggaffär på ca 120kr kvm. Om det var mycket så blev det billigare.
Verkar bra.

Frågan är ju lite hur det är med pappen. Om taket har legat i sedan 40 talet så är det väl rekommenderat att byta papp med? Och då måste man ändå regla om och då kan man likaväl ta plåt.... Annars kan det vara bra att byta en skiva.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.