steelis skrev:
jag tog bort lite av golvet så klinkersen ligger i samma nivå som golvet.
Det har jag också gjort.
Jag sågade ur golvbrädorna, vägde in och skruvade 45*95 på sidorna av golvreglarna som jag la 22mm spån på.
Sen flöt jag ovanpå golvreglarna med husfix så att allt blev plant innan golvgipsen och klinkern.
 
krille dill skrev:
Kamininstallationen blir av V44, Kostade drygt 1000:- (lägger in bilder då) mer än plåt eller glas... De fräser ner täljstensplattor i nivå med parketten.. Jag vet att täljstenen är oerhört repkänslig, men ibland får man priotera helhetsintrycket. Vill varken ha glasskiva eller plåt...
Aha.
Min mamma som också beställt en Contura täljstenskamin har varit inne på att köra med en slipad och polerad metallplatta. De har byggt sidobord med detta som bordsskiva och den stämmer rätt väl i färg, men inte helt.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.