Hejsan,

skulle sätta en ny säkring i ett Hager säkringskåp(Gamma tror jag bestämt att det är). Upptäckte dock att en av skruvarna som håller platshöljet på plats inte går att skruva ut, utan den bara snurrar och snurrar. Det får dock inte att ta bort höljet för denna skruv.

Någon som har nåt bra förslag till hur man plockar bort den skruven utan att sabba nåt?

Pröva att dra kåpan utåt samtidigt somn du skruvar på skruven. Har du tur så får du gäng då.

Våld funkar ju alltid annars...

• Gilla
kjellinge
  • Laddar…
zombie skrev:
Pröva att dra kåpan utåt samtidigt somn du skruvar på skruven. Har du tur så får du gäng då.

Våld funkar ju alltid annars...

Jo, det har jag provat men den hjälper tyvärr inte... Våld hade man ju velat undvika men det verkar ju inte som om det finns någon vettig lösning.

Det är väl ingen skruv, utan snarare en vridbar "clips" som losssar när man vridit ett kvarts varv? Komstigt att det inte funkade att dra och vrida... De där brukar snarare gå sönder och inte fastna alls :-/

nomis skrev:
Det är väl ingen skruv, utan snarare en vridbar "clips" som losssar när man vridit ett kvarts varv? Komstigt att det inte funkade att dra och vrida... De där brukar snarare gå sönder och inte fastna alls :-/
Den är gängad med en fyra-fem varv... Grymt irriterande iallafall..

Har för mig att det finns clips som reservdelar men inte skruvar!
jagade Häger förgäves ang. skruvarna. Men jag är inte 100
:'(

går det kanske att borra bort skruvskallen?

pellefant skrev:
går det kanske att borra bort skruvskallen?

Jo, det slutade med att jag borrade bort skallen... Skruven sitter dock fortfarande som berget och går inte att dra ut. Märkligt... Nåja, nu spelar det ju ingen roll längre. Fronten får helt enkelt sitta med tre skruvar.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.