Tidigare har vi köpt sånna genomskinliga plastskivor på OBS, men de har inte byggavdelning mer.

Har nu hittat på Biltema, de kallar dem plastglas, 120*80 cm för 289kr Vill ha den storleken el 240*80cm. Brukar vara 2-6 mm tjocka.
Folk verkar kalla det olika saker, plexiglasskivor, plastskivor, och plastglasskivor, vet inte om det finns fler namn.

Tycker 289 kr för 120*80 cm är dyrt då jag isf behöver 20 skivor.
Någon som vet någon annan som säljer i denna storleken? Claes Ohlsson verkar bara ha små.
Vet inte vart jag ska vända mig =/

Ditt lokala glasmästeri borde ha.
Jag köpte mina Lexan bitar av en glasfirma.

Tyckte inte det lät så dyrt, jag gav 200kr för två bitar på 40x10 i 8mm tjocklek.

Redigerat:
Vad är det för kvalitet på skivorna biltema säljer? Här är en länk till dem.

J
Puff på tråden. Någon som har erfarenhet av plastglaset efter några års användning utomhus? Ser det ok ut eller blir det skabbigt och sjavigt?

J Jönas skrev:
Puff på tråden. Någon som har erfarenhet av plastglaset efter några års användning utomhus? Ser det ok ut eller blir det skabbigt och sjavigt?
Blir skabbigt som satan, repas av minsta lilla och ser allmänt dåligt ut, ofta väldigt dyrt också. Tror vi tog mer för plexi/ makrolon än ex lamellglas när jag jobbade på glasmästeri(inte helt säker)

J
Tack för svaret. Har fundering på att använda det som tak på en altan. Får se hur jag gör. Kanalplast är ju så fult...

J Jönas skrev:
Tack för svaret. Har fundering på att använda det som tak på en altan. Får se hur jag gör. Kanalplast är ju så fult...
Varför inte köra på lamellglas? Blir snyggt och håller!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.