9 413 läst ·
66 svar
9k läst
66 svar
Plaströr för vatten kryper ut ur väggen! Ingen plats för låda längre! [BILD]
Du har säkert rätt men det är inte aktuellt för mig nu att göra stora omvälvande ingrepp utan jag behöver få in det här röret så att det går att stänga lådan i komoden. Har du några tips? Allt uppskattas hjärtligt.J JohanLun skrev:
Personligen skulle jag satt en stump vanligt rör mellan PEX och slangen, röret skulle jag fäst i en klammer i väggen. Sen får plastslangen röra sig i andra ändan där det verkar finnas utrymme för flex...
Så här skulle jag göra. Tryck in rören så långt som behövs för att kunna stänga lådan. Fixera dem i detta detta läge med varsin u-klammer av hålband runt vinkelkopplingen, som du skruvar fast i väggen. Inte vackert, men löser problemet!
Produkter som diskuteras: "hålband"
Hålband HB A4 rostfri 10 meter FAST
Förankning av mindre träkonstruktioner
494 kr inkl moms
Läs mer
Problemet just nu är att jag får inte ens in röret igen! Men jag gillar din lösning. Det låter bra!K Kvisthberg skrev:
Tyvärr är jag bara hobbypulare. Men jag skulle bara fixera rören på enklaste sätt. som Kvhjistberg säger ovan. Jag skulle nog tagit en snyggare färdig klammer och inte ett spikband som kan skava och ser fuit ut...Skumpe skrev: