3 336 läst ·
8 svar
3k läst
8 svar
plastkilar och silikon vid montering av WC?
Eftersom klinkergolvet lutar något, vippar toalettstolen om jag inte trycker in plastkilar under den.
Det finn bara två skruv att fästa stolen med, så hur man än drar fast den kommer den att vippa.
Har läst här om lite olika lösningar där man ibland låter kilarna sitta och bara kapar den del som sticker ut för att sedan fylla på med silikon. Andra verkar köra på med silikon och sedan ta bort kilarna helt. Håller verkligen silikonet upp stolen (med dess användare)?
Skulle helst låta kilarna sitta, men lyckas inte kapa dom.
Någon som kan tipsa om en bra metod för att göra det?
Alternativt tipsa om bra kilar som är enklare att kapa än dom jag hittade här hemma?
Det finn bara två skruv att fästa stolen med, så hur man än drar fast den kommer den att vippa.
Har läst här om lite olika lösningar där man ibland låter kilarna sitta och bara kapar den del som sticker ut för att sedan fylla på med silikon. Andra verkar köra på med silikon och sedan ta bort kilarna helt. Håller verkligen silikonet upp stolen (med dess användare)?
Skulle helst låta kilarna sitta, men lyckas inte kapa dom.
Någon som kan tipsa om en bra metod för att göra det?
Alternativt tipsa om bra kilar som är enklare att kapa än dom jag hittade här hemma?
Det brukar gå bra att kapa plast med bågfil.
Alternativt slipar du ned dem med en sliprondell som du sätter på en borrmaskin.
Du kan låta kilarna sitta kvar och foga in dem med silikon.
Alternativt slipar du ned dem med en sliprondell som du sätter på en borrmaskin.
Du kan låta kilarna sitta kvar och foga in dem med silikon.
Klicka här för att svara