ullberg
Jag har utvändiga plastgängor (R20 på ett ställe och R25 på annat) där jag vill gå vidare med mässingsdelar, och det är svårt att få till det så det blir tätning med (plan) packning. Det vore trevligt om jag kunde köra lin och pasta som vanligt men det känns som att det finns risk att skära sönder plasten, dessutom vet jag inte om man få läck på sikt pga. olika egenskaper vid värmeexpansion (ska iof. bara vara kallvatten).

Så hur gör man? ok med lin och pasta? (verkar vara så enligt denna tråd, men på andra ställen har jag sett de som undviker detta) Bättre med gängtejp? annan produkt? (kommer en del loctite-produkter om man googlar).

/U

PS. I mitt fall är det som sagt utvänding plast mot invändig mässing, men om det är skillnad på det omvända kanske det också är bra info för andra som läser tråden...

Bästa svaret

Krilleman
Överdimensionera inte med linet så ska det gå bra!

Se till så gängan går i rätt första varvet. Kan vara lättare att undvika att lina där. Bara så du får rätt gäng.

• Gilla
ullberg
  • Laddar…
ullberg
Helt fantastiskt, svar på 5 minuter! blev ju iof. ingen vila, bara att koppla vidare...

Tack!

/U

Krilleman
Ingen rast ingen ro... :wow:

Lycka till!

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.