Byggahus.se
  1. Byggahus.se är oberoende på konsumentens sida Regler

Plasta ett rum som ska vara ateljé

1. A
    Anonym
    Hej!

Jag bor i en lägenhet och har ett av rummen som ateljé. Hittils har jag använt vanlig plastfolie som målare använder för att täcka tak, väggar och golv. Sedan papp och målar matta. Det blev inte bra.

Nu har jag istället tänkt använda tjock byggfolie på tak, väggar och golv och sedan ett mjölkpapp lager på golvet. Därefter kommer jag använda en grov dammsugare för att suga upp överflödig färg.

Vad bör jag använda för tejp? Hur ska jag göra en hållbar dörr i plast, eller om bättre alternativ finns. Det är ingen dörr alls till rummet.

Sist blåste plasten upp och stod ut från väggarna och det blev ett lufttryck på plastdörren jag använde och ja det var som att den skulle brista. Behöver tips och råd om hur detta kan motverkas.

Helst vill jag att det ska kunna sitta ordentligt i några månader utan att jag behöver göra om det. Och jag vill inte oroa mig för att färg slinker mellan. Det ska vara bra gjort helt enkelt.

Efteråt kan jag göra mindre åtgärder om det krävs. Anledningen till att jag plastat är för att färgstänken kan göra att jag behöver spackla brett osv. Du förstår.

Hur ska jag gå till väga?

Inloggade ser högupplösta bilder Logga in
    IMG_20191226_164715.jpg
    IMG_20191226_164743.jpg
    IMG_20191226_164730.jpg
    IMG_20191226_164757.jpg

Tack på förhand!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.