Hej
Som rubriken lyder så har jag ett angenämt problem.
Har idag träpanel i innertaket som jag vill ersätta med takgips.
Nu till problemet.
Det är reglat cc 60 och jag behöver regla upp till cc 30.
När jag sedan kollar hur dem har monterat plasten så sitter den direkt under träpanelen. Dvs mellan glespanel och träpanelen.
Hur ska jag göra för att smidigast regla nytt men samtidigt undvika att sänka takhöjden.
Alternativet hade givetvis varit att slå glespanel direkt mot träpanelen och sätta gips på dessa. Vill undvika detta om det går.
Några heta tips
Se bilder
Som rubriken lyder så har jag ett angenämt problem.
Har idag träpanel i innertaket som jag vill ersätta med takgips.
Nu till problemet.
Det är reglat cc 60 och jag behöver regla upp till cc 30.
När jag sedan kollar hur dem har monterat plasten så sitter den direkt under träpanelen. Dvs mellan glespanel och träpanelen.
Hur ska jag göra för att smidigast regla nytt men samtidigt undvika att sänka takhöjden.
Alternativet hade givetvis varit att slå glespanel direkt mot träpanelen och sätta gips på dessa. Vill undvika detta om det går.
Några heta tips
Se bilder
Nej det var kanske var fel rubrik, förstår att det inte är något fel. Bara riktigt irriterande då det kräver mer jobb nu när jag vill göra omIsakare skrev:
Skruvarna kommer täta mot plasten så länge du inte skruvar ut dem den där plasten är gammal o inte så särskilt tät heller. Själv skulle jag hellre målat panelen än ersätta med ful takgips i så fall hade jag hellre satt upp vanlig gips och fått ett helt slätt tak men smaken är olika
Plasten är sen huset byggdes -87. Ja det är vanligt gips jag menar, inga skarvar. Helt slätt med spotlights.Bo arnold skrev:
Klicka här för att svara