Halloj!

Har ett hus som är tillbyggt 87. När jag skulle ta upp ett hål i fasaden för ventilation såg jag att mellan asfaltboarden och ytterpanelen så sitter det plast. Är detta en ok konstruktion, man läser ju allt som oftast här på forumet att plasten skall på den varma sidan? Har inte kollat om det sitter plast även på insidan, men då är det väl riktigt illa??
Är det ngn som har nån uppfattning om det är ok med plast utanpå asfaltboarden?

Det är oerhört fel att ha plast där.

Ja och svaret är att det är inte ok.
Förstår inte ens varför de satt den där med mindre än att det var för att skydda boarden under en förlängd och regnig byggtid och sen glömt ta bort den.

Ta bort den vid tillfälle, den lär enbart skapa problem oavsett om det sitter diffspärr på insidan eller ej.

/Kent

När jag tog ner ytterligare några panelbrädor så upptäckte jag till min förvåning att plasten jag träffade på runt ventilationshålet endast är en dryg kvadratmeter. Varför den sitter just där den sitter kan jag inte riktigt förstå...:confused:

Tja, det var ju bra att det inte fanns mer av plasten då...! Säkert kvarglömt och nu hoppas vi att snickarna inte har gjort några mer missar :)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.