Byggahus.se

Plast lådor (flyttkartongs storlek)

1. T
    Medlem · Nivå 10
    Har även fast det inte det är dags att flytta en del saker stående i flyttkartonger (julpynt......). Skulle ni vilja bli av med dessa och ersätta dem med plastlådor. Har ni något tips? Vill inte ha flimmsiga köpta på Ica med snäpplås som trillar av hela tiden och handtagen får gärna va slutna.

2. Dan_Johansson
    Allvetare · Nivå 14
    Tror IKEAs är svårslagna .. :)

3. nimhed
    Medlem · Nivå 12
    Vi köpte några på Ikea, men på den tiden var locket bara något som låg löst på.
    Har alltid saknat något som låser fast locket.
    Är det likadant på Ikea nu?

4. S
    Medlem · Nivå 13
    vi köpte nyligen och vad jag förstår så har inte ikea lådor med lock man kan snäppa fast. Vi köpte istället de som EKO och många andra säljer, nå svenskt fabrikat.

5. B
    Medlem · Nivå 20
  6. S
    Medlem · Nivå 13
    jaha där ser man. Ikea lådorna har dock så flimsiga lock. De andra går över kanten så att säga, dessutom till typ samma pris.

7. Dan_Johansson
    Allvetare · Nivå 14
    IKEAs går över kanten .. om de är "flimisiga" eller ej vet jag inte .. :)

8. 13th Marine
    Renoverare · Nivå 20
    Jag köper en laddning när citygross har kampanj på smartstore.

Då vill jag minnas man kan få lådorna något billigare än IKEAs, och man slipper de värdelösa låsclipsen.

9. B
    Allvetare · Nivå 14
    Rusta har 3 för 2 just nu, men de kostar ändå rätt mycket; ca 200 kr/st för plastlådor av flyttkartongsstorlek.

10. Johannes Carlsson
    Allvetare · Nivå 18
    Gillar inte IKEAs lådor, dom har utstickande fötter på undersidan och halvdåligt lås.

Kör också smartstore när City gross har kampanj. Bra lådor, men svårt att välja rätt serie

11. Bästa svaret

Fulkemisten
    Husägare · Nivå 11
  12. MultiMan
    Medlem · Nivå 9
    Och de clipsen sitter riktigt bra trots tiokronan för fyra. rekommenderas.

Har väl drygt 100 Samla-lådor av olika storlekar köpt under rätt lång tid. Oslagbart system för lite pengar enligt mig. Varken lock eller låda har gått sönder hittills. Används till allt från motordelar till kryddor och kläder.

13. MathiasS
    Medlem · Nivå 25
  14. Johan Gunverth
    Självbyggare · Nivå 16
  15. MultiMan
    Medlem · Nivå 9
    25% på Ivar och Samla denna veckan på IKEA Family.

• Laddar…