Vi har i våra ytterväggar:Panel-utegips-isolering-plast-isolering,innegips.Nu har jag hört att man inte ska ha plast i väggen som är mot våtutrymmen,för att på insidan har du tätskikt som gör att det blir kondens mellan tätskiktet och plasten. Hur gör ni ?Vi har frågat alla möjliga,även husföretag,alla säger olika!

Tacksam för svar /terese
 
Hur gör man för att få tätt mellan ångspärren i övriga utrymmen och våtrummets tätskikt?
 
BoD skrev:
Hur gör man för att få tätt mellan ångspärren i övriga utrymmen och våtrummets tätskikt?
Vet inte om den här lösningen är koscher men man kan låta plasten från de övriga utrymmena gå ner ett par centimeter över fuktspärren och sedan måla ihop plast och fuktspärr med fuktspärr.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.