1 518 läst ·
3 svar
2k läst
3 svar
Plast eller inte plast...??
Halloj. Blir lite tokig på alla trådar om plast o inte plast...ångspärr vs vindplast, eller ångbroms.
Har en liten tillbyggnad till huset om ca 15m2.
Nu till frågan...isolering. Stomme av 2"4, (95mm) med extr 45mm på insidan tvärs 95 orna.
Tanken är att det ska vara uppvärmt med golvvärme.
Utifrån sett byggt enligt följande... lockpanel, spalt 25mm, asfaltsboard (vindskydd), isolering 95mm, sen till frågan vad jag ska ta här, plast eller icke plast, isolering 45mm, osb +gips.
Alltså... vad ska jag använda mellan 95an och 45 isoleringen?
Tak har 145 isolering med luftspalt till yttertak, plast eller inte plast på insidan innan innertak?
Golv 195mm med golvspånskiva 22. (Klart redan).
Tack på förhand.... 👍
Har en liten tillbyggnad till huset om ca 15m2.
Nu till frågan...isolering. Stomme av 2"4, (95mm) med extr 45mm på insidan tvärs 95 orna.
Tanken är att det ska vara uppvärmt med golvvärme.
Utifrån sett byggt enligt följande... lockpanel, spalt 25mm, asfaltsboard (vindskydd), isolering 95mm, sen till frågan vad jag ska ta här, plast eller icke plast, isolering 45mm, osb +gips.
Alltså... vad ska jag använda mellan 95an och 45 isoleringen?
Tak har 145 isolering med luftspalt till yttertak, plast eller inte plast på insidan innan innertak?
Golv 195mm med golvspånskiva 22. (Klart redan).
Tack på förhand.... 👍
Spontat låter det som du ska ha plast då, den bör ju dock skarvas i med befintlig plast i väggarna.
Jag brukar köra enligt mottot, ALLTID vindskydd ytterst oavsett och sen plast (åldersbeständig förstås) 1/3 in i isolering i uppvärmt (>15 grader) utrymme.
Jag brukar köra enligt mottot, ALLTID vindskydd ytterst oavsett och sen plast (åldersbeständig förstås) 1/3 in i isolering i uppvärmt (>15 grader) utrymme.
Klicka här för att svara
