Hej!

Vi ska bygga boende i vårt nuvarande garage.
Plattan är oisolerad och golvet måste upp minst 30cm för att hamna i nivå med befintligt golv i huset...

Min tanke är att fästa golvbjälkarna i balkskor i befintliga väggreglar.
Tjockaste isoleringen (220?) och ordentligt dimensionerade bjälkar så kommer det fortfarande att vara luft mellan betongen och bjälkarna.

Hade ni använt platon?
Är den tänkt att användas med ventilerade socklar, går det när socklarna hamnar 30cm upp från plattan?

Strunta i plast helt? Då inget ligger mot plattan borde det kanske funka?

Plattan är över 30år gammal, jag har tejpat en stor bit plast över den men ser inte att den suger nån fukt. Sand runt huset o väldränerat...

Alla synpunkter är välkomna.

/Janne
 
  • Garage under ombyggnad med synliga väggisoleringar och träbjälkar, oisolerat betonggolv och verktyg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Någon?
 
Kör Nivellgolv med eller utan ventilation. Ventilerar du så är det en typgodkänd konstruktion.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.