Om man bygger ett hus idag så skall man ju ha en ångspärr (plast) på insidan av ytterväggen. Rätt eller fel, behöver vi inte diskutera här Men om vi utgår från att det är rätt, hur gör man om man bygger ett fryshus som skall hålla runt minus 20 grader året om, skall man sätta plasten på utsidan då? för på sommaren är det förhoppningsvis +20-25 grader ute och inne i fryshuset är det ju -20 grader kallt. :confused:
 
Det finns säkert speciella instruktioner för att bygga fryshus. Men rent teoretiskt tycker jag att det låter rimligt med diffspärr på utsidan. Dessutom får man se till att hålla ett lätt övertryck inne i huset, så att ingen luft utifrån kan sugas in i isoleringen.
 
  • Gilla
Villa vista
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.