Hej alla!
Vet inte om jag är ute å cyklar nu då jag vill ha lite hjälp ang ombyggnad av en lägenhet, Om så är fallet så peka mej gärna i rätt riktning =)
Ja så till mitt "problem" har en lägenhet som är uppbyggd på ett sätt som inte faller oss i smaken riktigt, vårat kök är alldeles för litet och vardagsrummet är aningens för stort ( om det nu kan bli så ).
Funderingarna jag har är på att flytta ett par väggar en aning =)
Första markeringen mellan kök och sovrum är tänkt att fungera som en passage.
Krysset på sovrumsväggen visar att den väggen vill flyttas till den streckade delen samt så tillkommer det en vägg på den prickade delen ( Underbar beskrivning va? )
Än är det bara en tanke från min sida då jag är lite osäker ang väggarna osv, behörig person ska rådfrågas innan ev byggande startas.
Mvh Patrik
Vet inte om jag är ute å cyklar nu då jag vill ha lite hjälp ang ombyggnad av en lägenhet, Om så är fallet så peka mej gärna i rätt riktning =)
Ja så till mitt "problem" har en lägenhet som är uppbyggd på ett sätt som inte faller oss i smaken riktigt, vårat kök är alldeles för litet och vardagsrummet är aningens för stort ( om det nu kan bli så ).
Funderingarna jag har är på att flytta ett par väggar en aning =)
Första markeringen mellan kök och sovrum är tänkt att fungera som en passage.
Krysset på sovrumsväggen visar att den väggen vill flyttas till den streckade delen samt så tillkommer det en vägg på den prickade delen ( Underbar beskrivning va? )
Än är det bara en tanke från min sida då jag är lite osäker ang väggarna osv, behörig person ska rådfrågas innan ev byggande startas.
Mvh Patrik
jag skulle gå lös på fler väggar. Slå ner den mellan sov och köksrum. Sätt upp en vägg längre bort mot "nytt sovrum". på detta sett
får du en mycket trevlig lägenhet gjord för umgänge samt att inte alla kikar in i sovrummet så fort man kommer hem till er.
Tror inte att idén med att göra ett så pass smalt sovrum du har skissat är bra. Det kommer att bli irriterande litet.
Bara lite tankar jag fick när jag såg din skiss.
får du en mycket trevlig lägenhet gjord för umgänge samt att inte alla kikar in i sovrummet så fort man kommer hem till er.
Tror inte att idén med att göra ett så pass smalt sovrum du har skissat är bra. Det kommer att bli irriterande litet.
Bara lite tankar jag fick när jag såg din skiss.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Badkar till Dusch i lgh
Badrum -
Frånluften från föreningens torktumlare läcker delvis ut i vår lgh
Bostadsrätt -
Ta bort gammal blandare. Ändock hane blir inte stum?
Vatten & Avlopp -
Riva vägg med lättbetong i lgh från 1963
Övrigt husrelaterat -
Tips för hur vi optimerar denna lgh/planritning
Planlösningar