V Villehehe skrev:
Hej! Jag har kikat lite på det och även gjort en tråd i tomt-forumet om placering utav hus.

[länk]
Tack för länken!

Luc Reiner Luc Reiner skrev:
Första gången jag hör talas om flying Kitchen men när jag googlar så ser jag inget annorlunda eller vad det innebär för skillnad mot vanliga kök?
Se en gång till, kanske på fler sidor på nätet

Kanske inte passa TS men jag såg en bra lösning på problemet med hörnskåp i köket.

Dom hade helt enkelt satt dit ett skåp i hörnet, men satt luckan på andra sidan väggen, i det här fallet skulle ni få ett extra skåp / lådor i väggen i sovrummet.

I övrigt skulle jag sakna en rejäl groventre där man kan gå in med skitiga, blöta, leriga kläder och skor utan att behöva oroa sig allt för mycket för att man skitar ner, ett tvättställ eller liknande vore bra med så att man kan tvätta av sig det värsta innan man går in i det fina huset.

Liten enkel bild på det jag menar, hoppas det syns.....
Skiss över ett kök med en rödmarkerad lösning för hörnskåpsplacering. Skåpet är tillgängligt från andra sidan väggen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Zixten Zixten skrev:
Kanske inte passa TS men jag såg en bra lösning på problemet med hörnskåp i köket.

Dom hade helt enkelt satt dit ett skåp i hörnet, men satt luckan på andra sidan väggen, i det här fallet skulle ni få ett extra skåp / lådor i väggen i sovrummet.

I övrigt skulle jag sakna en rejäl groventre där man kan gå in med skitiga, blöta, leriga kläder och skor utan att behöva oroa sig allt för mycket för att man skitar ner, ett tvättställ eller liknande vore bra med så att man kan tvätta av sig det värsta innan man går in i det fina huset.

Liten enkel bild på det jag menar, hoppas det syns.....
[bild]
Det såg ju smart ut👍🏻!
Ja, groventré skulle jag också vilja ha, och helst igenom tvättstugan. Men är orolig att det ser knasigt ut med två ytterdörrar bredvid varandra.

BirgitS
V Villehehe skrev:
Det såg ju smart ut👍🏻!
Ja, groventré skulle jag också vilja ha, och helst igenom tvättstugan. Men är orolig att det ser knasigt ut med två ytterdörrar bredvid varandra.
Nej då, låt bara dörren som gäster ska använda vara större, med fönster och/eller större trappa, blommor etc. så gästerna vet vart de ska. Det är inget ovanligt att ytterdörrar är bredvid varandra.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.