BirgitS
Finns det sådana tvättställ som du har ritat in på toan?
Bara så ni har undersökt marknaden.

Har ni kommit fram till var handdukar ska hänga? Du behöver inte skriva hur ni tänkt er utan jag vill bara kolla att ni har tänkt på det.

• Gilla
Ahm.s
  • Laddar…
Finns ingen anledning att ha toalett på bägge ställena. Och jag tycker fortfarande att du ska satsa på ett enda kombinerat utrymme och ett par garderober istället för kapprum, toa/tvättstuga och toa/badrum.

• Gilla
Ahm.s
  • Laddar…
Köket är utritat 2.41m brett, det är det samma som att du hade kunnat göra ett U-kök istället. Så det hade jag gjort. Då hade jag även tagit bort nischen för kyl/frys.

Sen håller jag med @Anna_H, ingen av lösningarna med 2st toaletter blir bra. Framförallt inte så ni bestämt vill ha badkar.

Om ni nu vill ha 2 toaletter vilket jag ändå kan förstå så hade jag struntat i kapprummet helt, gjort det stora badrummet L-format och haft tvättstuga där. Sen haft en på gränsen till minimal gästwc, men som ändå är tillräckligt stor för att gå att använda.

Vår lilla wc är 0.9x1.3 och det funkar, hade dörren varit på långsidan så hade det funkat med 0.8x1.3 också.

Typ såhär Ritning i krita på svart tavla som föreställer ett U-format kökslayout med markeringar för kyl/frys och dörrar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Redigerat:
  • Gilla
Ahm.s
  • Laddar…
Gammelnörden
Eller kanske så här så blir det lite luftigare vid duschen?
Ritning med kritor som föreställer en badrumsplanlösning med dusch, badkar och handfat.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Ahm.s
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.