9 605 läst ·
78 svar
10k läst
78 svar
Planlösning tips gärna för Badrum, Toa o Kök
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 184 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 184 inlägg
Finns det sådana tvättställ som du har ritat in på toan?
Bara så ni har undersökt marknaden.
Har ni kommit fram till var handdukar ska hänga? Du behöver inte skriva hur ni tänkt er utan jag vill bara kolla att ni har tänkt på det.
Bara så ni har undersökt marknaden.
Har ni kommit fram till var handdukar ska hänga? Du behöver inte skriva hur ni tänkt er utan jag vill bara kolla att ni har tänkt på det.
Finns ingen anledning att ha toalett på bägge ställena. Och jag tycker fortfarande att du ska satsa på ett enda kombinerat utrymme och ett par garderober istället för kapprum, toa/tvättstuga och toa/badrum.
Köket är utritat 2.41m brett, det är det samma som att du hade kunnat göra ett U-kök istället. Så det hade jag gjort. Då hade jag även tagit bort nischen för kyl/frys.
Sen håller jag med @Anna_H, ingen av lösningarna med 2st toaletter blir bra. Framförallt inte så ni bestämt vill ha badkar.
Om ni nu vill ha 2 toaletter vilket jag ändå kan förstå så hade jag struntat i kapprummet helt, gjort det stora badrummet L-format och haft tvättstuga där. Sen haft en på gränsen till minimal gästwc, men som ändå är tillräckligt stor för att gå att använda.
Vår lilla wc är 0.9x1.3 och det funkar, hade dörren varit på långsidan så hade det funkat med 0.8x1.3 också.
Typ såhär
Sen håller jag med @Anna_H, ingen av lösningarna med 2st toaletter blir bra. Framförallt inte så ni bestämt vill ha badkar.
Om ni nu vill ha 2 toaletter vilket jag ändå kan förstå så hade jag struntat i kapprummet helt, gjort det stora badrummet L-format och haft tvättstuga där. Sen haft en på gränsen till minimal gästwc, men som ändå är tillräckligt stor för att gå att använda.
Vår lilla wc är 0.9x1.3 och det funkar, hade dörren varit på långsidan så hade det funkat med 0.8x1.3 också.
Typ såhär
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Klicka här för att svara