Åsa Lund
Och byt plats på handfat och skåp därefter.

Ser märkligt ut i tvättstugan med en vägg som ansluter mot fönstret?

J Jarlsgård skrev:
Nu blir detta la iofs lite trådkap men vrid toaletten 90° åt höger så den hamnar under fönstret istället. Blir mycket bättre flöde och bättre utnyttjande av utrymmet i mina ögon! :)
Tack för bra tanke!

Åsa Lund Åsa Lund skrev:
Och byt plats på handfat och skåp därefter.

Ser märkligt ut i tvättstugan med en vägg som ansluter mot fönstret?
Haha, ja, det gör det nu på skissen, men vi ska ändå byta fönster så då skulle vi sätta in två istället för ett stort tredelat. Det har visserligen en mittpost där så det kanske skulle gå att bygga vägg redan som det är, men fönstren är från 68 och lämnar en del att önska.

karin.liten karin.liten skrev:
Grymt, tack! I min plan är det 73 cm från framkant toastol till hörnet på handfat (så som skissen ser ut för ögonblicket....) och jag funderar på hur tajt det blir och om jag skulle kunna stjäla nån centimeter eller två där. Låter skönt att höra att det funkar för er!

• Badrum med grå kakelvägg, toalettstol till vänster och badkarskant synlig till höger.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Modernt badrum med duschkabin i glas, handfat, spegel och fönster med gröna växter.
    Skapa konto
  • Modernt badrum med kaklade väggar, duschhörna med glasvägg, toalett och badkar.
    Skapa konto
  • Modernt badrum med grå kakel, duschhörna med glasdörr, vit toalett och bidé.
    Skapa konto
TACK!

Av ren nyfikenhet @Jimron, men hur tusan har de lyckats få till fallet i duschen med så stora plattor utan att skära dem?

Du har ett avlopp direkt under badkaret som hjälper till.

Observera att det är alldeles för kort avstånd mellan toa och badkar för att vara tillgänglighetsanpassat, en person i rullstol kan inte bada eller duscha i detta badrum. Inte godkänt som enda badrum i bottenplan alltså!

Anna_H Anna_H skrev:
Observera att det är alldeles för kort avstånd mellan toa och badkar för att vara tillgänglighetsanpassat, en person i rullstol kan inte bada eller duscha i detta badrum. Inte godkänt som enda badrum i bottenplan alltså!
Stämmer, dock är inte badkaret monterat så att det inte går att ta bort vilket möjligör i ett sådant skede om det skulle vara aktuellt.

• Gilla
Anna_H
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.