Hej,

Vad tror ni om bifogad planlösning, rent allmänt först och specifikt att man går in genom en hall och sedan måste passera ett kök och ett vardagsrum för att komma till sovrummen. Jag tror detta "bryter" mot hur man normalt sett gör, vill säga att man ska nå så många rum som möjligt genom en naturlig väg / hall osv? Men jag tror på planlösningen ändå, en "privat" del och en "allmän" del.

Feedback?

Planlösning som visar kök, matsal, vardagsrum och sovrum. In- och utgångar förbinder genom hall och kök för att nå sovrummen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Jonatan79
  • Laddar…
Mysigt! Jag tänker att köket behöver hållas luftigt, och gärna med plats för nycklar, mobiler och sådant som kanske annars förvaras i en större hall.
Även möbleringen j vardagsrummet bör hållas luftig för att underlätta passage till köket.
Men gillar att de mest privata rummen är längst in och det blir liksom "en promenad" genom lägenheten.

Nej, inget för mig att ha vardagsrummet (dessutom litet) som "transportväg".

BirgitS
Du kan ju kolla upp om det har funnits en till ingång från trapphuset till det som numera är sovrumsdel, t.ex. genom det som ser ut som en större garderob bredvid badrumsdörren.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.