Har rivit i stort sett hela badrummet nu och på ytterväggen sitter det plank/råspont, är faktiskt
osäker på vad råspont egentligen är
Vad jag har förstått så är det ok att den sitter kvar.
Dock blir det otroligt bökigt att skruva dit våtrumsskivor då väggen inte är helt rak.
Gissar på att den kommer att bli väldigt vågig och att det kanske tillochmed knäcks här och där.
Vad är bästa lösningen på detta, två lager våtrumsskivor eller riva bort plankorna och skruva skivor direkt på de
gamla reglarna ? Den kanske är bärande så att om jag river bort plankorna så gör jag ingrepp
på konstruktionen, hur kan jag se om det är bärande ?
/Mikael