Jag har ett förråd med träfasad hela vägen ner. Problemet är ju helt enkelt att plank står för nära marken som är fuktig. Hur gör man egentligen för att skydda den nedre delen av fasaden närmast mark? På bilden har jag just målat om så man ser inte att de flagnat längst ner.
Jag funderar på att lägga stenplattor närmast fasaden så att inte gjord och gräs står närmast?

IMG_1827.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Fasaden är ju nerdragen för långt.
Lägg grovt makadam runt om du lägger plattor skvätter det upp när det regnar.

makadam eller plattor?

Rolle85 skrev:
makadam eller plattor?
Grov makadam, som Stefan N skriver.

Panelen går på tok för långt ner. Du har inte möjlighet att kapa den lite i nederkant? För att få samma höjd som vid hörnet, exempelvis? Hur ser det ut bakom?

det verkar stå på lekablock.

Rolle85 skrev:
det verkar stå på lekablock.
Hoppas någon kunnig handyman kan råda dig om/hur det är praktiskt möjligt att kapa panelen i nederkant.

Jag befarar att du annars kommer ha ständiga problem med just den biten. Om det inte går att kapa följ rådet du fått att lägga makadam. Inte plattor för då stänker det upp värre än det gör nu.

• Gilla
Mats Carlsson.
  • Laddar…
Kapa i nederkant gör man lätt med cirkelsåg och anhåll. Snekapa så man får en droppkant.

• Gilla
Henri och 1 till
  • Laddar…
OCH olja och måla ändträt, annars så upprepas flagningen

Protte

Eller lyft med domkraft och lägg fler lecablock/andra stenar under så hela huset kommer högre från marken. Ifall det inte gör nåt att allt blir lite högre, du kanske för bygga ett extra trappsteg.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.