Byggahus.se
Vad är det för skillnad på dom
Dewalt DW733 or Metabo DH 330

Eller finns det andra likvärdiga i den prisklassen?
 
Största skillnaden är stålen.
Dewalt har stål med en egg som behöver slipas och postas.
Metabo har smalare vändstål med två eggar och behöver inte postas.
Jag bytte från Dewalt till Metabo.
Till Metabo kan du köpa 2 X 3 tyska Falkestål = 6 stålbyten på Amazon betydligt billigare än i Svedala.
Vill du kolla och provhyvla så får du gärna testa på min Metabo.

Dag
 
stigen stigen skrev:
Största skillnaden är stålen.
Dewalt har stål med en egg som behöver slipas och postas.
Metabo har smalare vändstål med två eggar och behöver inte postas.
Jag bytte från Dewalt till Metabo.
Till Metabo kan du köpa 2 X 3 tyska Falkestål = 6 stålbyten på Amazon betydligt billigare än i Svedala.
Vill du kolla och provhyvla så får du gärna testa på min Metabo.

Dag
Tack för svar. Känns som att det blir en Metabo. Metabo är dessutom billigare.
 
  • Gilla
stigen
  • Laddar…
Om du vill göra din blivande Metabo ännu vassare kan du uppgradera med en sådan här spiralkutter.
Jag har haft möjligheten att jämföra min med standardkutter och en som har en spiralkutter.
Största skillnaden var att på den breda ekbit vi testade på blev ytan finare. Speciellt där eken var lite vresig såg man en stor skillnad på ytan. Men man får många omgångar stål för priset på den kuttern!

Dag

Spiralkutter för hyvelmaskin, Metabo DH330, 330 mm, produktbild och information på webbsida.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
stigen stigen skrev:
Om du vill göra din blivande Metabo ännu vassare kan du uppgradera med en sådan här spiralkutter.
Jag har haft möjligheten att jämföra min med standardkutter och en som har en spiralkutter.
Största skillnaden var att på den breda ekbit vi testade på blev ytan finare. Speciellt där eken var lite vresig såg man en stor skillnad på ytan. Men man får många omgångar stål för priset på den kuttern!

Dag

[bild]
Ja, dom har ett rejält pris. Känns som att man kommer att få spendera lite mer slippapper och tid för det priset.
 
Eller köper du direkt från Canada.

545 CAD = 4215 SEK

Webbutikssida som visar spiralhyvelhuvud för Metabo DH330, pris 545 kanadensiska dollar, tillgänglig, recensioner.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Den canadensiska cuttern har ju färre ”skär” än den tidigare länkade cuttern. Klart att den då är billigare. Men ger den lika fin yta med färre ”skär”?
 
  • Gilla
stigen
  • Laddar…
Stämmer om man jämför produktbilderna på respektive hemsida.
Men jag tror att Swedendro slarvat med produktbilden.
40 skär är det på den kuttern och då stämmer tillverkaren bild bättre överens med verkligheten.

Dag
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.